Isnin, 3 Ogos 2015

lagi dan lagi

sesi meluah rasa. banyak perkara merosakkan hari. dari pagi ke petang. pelbagai pemusnah yang mendatang. pagi dalam kekalutan mahu berkejar ke fakulti berperang dengan kucing yang selalu meminta makanan di rumah kami. selepas diberi makanan, masih lagi tidak mahu keluar dari rumah kami. selepas itu bas yang sepatutnya datang pada waktunya tidak tiba-tiba. kami sabar menanti saban hari

yang merosakkan hari ini adalah ragam kawan yang mengada-ngata sangat. suruh itu arah ini...macam tak boleh buat sendiri. kalau btul2 sakit atau penat tak pelah. ini kerjanya meringkuk je kat rumah tu. dia ingat dia siapa tuan puteri. boleh tolong kalau bila kita mintak tolong dia. dia selalu tolong kita. tapi memang tak la.

saya memang suka tolong orang tapi bila jadi macam ni, rasa dia gunakna kita pulak dan ambik kesempatan atas kita. sampai bila kita nak naikkan lemak dia. makin besar kepala la dia jadinya, kalau kita dah tolong tau berterima kasih dan tau budi bicara tak pe la juga. so  sorry.... last but not least...saya tau saya pun bergantung pada orang jugak dan akan mintak tolong orang. tapi selagi saya boleh buat, saya akan cuba buat sendiri...........

sekian











Tiada ulasan:

Catat Ulasan