Selasa, 28 Februari 2017

syukur tiada tepi









assalamualaikum.. kali ini tinta saya menari riang, pena menyanyi merdu. jejari mengetuk berbunga. tiada lagi konflik tiada lagi hiba. seriang sukma hati beberapa hari lalu.

al-kisah hujung tahun lalu saya didorong beberapa kawan sastera dan linguistik melayu seangkatan saya berkarya. pada mulanya saya seakan tidak berminat tapi dek kerana mereka bersemangat menghantar penyertaan ke sayembara anjuran gallery bookstore dan apm um, saya pun terjebak sama. pada mula tiada idea. dan kemudiannya allah ilhamkan sebuah kurnia.

saya menulis di saat akhir. tiga hari mengadun aksara dan serahkan karya saya tidak setanding mereka dengan ikhtiar. beberapa bulan kemudian saya menerima warkah lewat alam maya. senarai pendek 30 nama. saya mencari-cari nama mereka. dalam girang saya, nyata tiada.

bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan