Ahad, 12 Mac 2017

menang dalam kalah

assalamualaikum.

dua minggu sudah berlalu. namun tahniah masih berlagu. syabas masih berdendang. wahai tuhan yang maha kaya, aku mohon lindungi aku bangga yang berpanjang. aku mohon jauhi aku dari ujub yang menggunung. aku mohon tundukkan aku dari gah yang menduga. dan rebahkan selesa yang menguji rasa.

KAU pemilik segala kudrat dan iradat
aku mohon berkatkan baktiku.
aku mohon besarkan jasa kecilku
aku mohon limpahkan rezeki
yang dengannya aku ingin memberi
menyumbang sedikit jasa

KAU yang maha kaya
rezekikan aku kuat bekerja
rezekikan aku sihat anggota
rezekikan si dia teman setia
rezekikan ilmu dunia amal di sana
rezekikan gembira berbahagia

KAU yang punya kuasa
sihahkan ayahanda
amankan bonda
hidayahkan kanda
istiqamahkan mereka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan