Isnin, 18 April 2011

kenapa sakura dan mengapa tsunami

salam perkenalan saya hulurkan kepada semua

cemburu melihat semua cerita menarik dikongsi oleh seorang sahabat membuatkan saya teruja untuk memiliki blog sendiri. melihat kepada gambar-gambar menarik dan mengikuti kisah kembaranya sudah cukup mempesonakan... ini kali pertama saya berkongsi dan melakar kalimat di alam maya (selain fb dan ym). saya seorang pelajar yang menuntut terpaksa berkejar menghambat waktu tanpa mengenal penat dan lelah mengejar kita.

menjawab kepada persoalan yang diletakkan sebagai tajuk, semua maklum bahawa sakura adalah nama kepada sejenis spesis bunga sangat cantik. anak gadis seperti saya sememangnya sukakan bunga dan saya percaya semua orang suka akan kecantikan, lalu bunga dan kecantikan itu saya ibaratkan sebagai saat bahagia hidup kita. saya andaikan ia sebagai waktu kita gembira dan masa suka kita (kemewahan yang kita miliki serta kejayaan yang kita kecapi)

tetapi hari-hari yang lalui tidak selalunya cerah. ada kalanya awan mendung berarak dan ada pula masanya hujan membasahi bumi. ada pula ketikanya ribut petir mendatang. lautan biru juga tidak selamanya tenang tiba waktunya ia bergelora, ombak membadai dan silap-silap hari bulan tsunami yang mengganas. begitulah juga hidup. diuji dan diduga. masalah datang dan pergi. bak kata orang hidup bagai roda . sekejab di atas dan sekejab di bawah.

sekian dulu buat kali ini. doakan kebaikan untuk semua dan semoga alam maya ini menjadi medan dakwah dan wadah ilmu ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan