Isnin, 6 Jun 2016

malu tak bertempat

assalamulaikum, ramadhan kareem

selamat berpuasa semua... saya masih ingat lagi entri ramadhan lalu yang bertajuk azam ramadhan saya... azam saya masih sama macam dulu... tak tinggal solat terawih  kalau x abc la.... saya nak belajar masak tapi tahun ni saya fokus beberapa menu je dulu... belajar kena slow2...  dan saya nak buat baik semaximun yang mampu...

sebut pasal buat baik, kita x boleh malu nak buat baik... kalau malu ni la yang namanya malu tak bertempat.... alkisah pagi ni seperti perbualan berikut: (seorang kakak nak sambung wayar ke extention) dan extention tu rosak satu lubang...
salah eja sorry la ya...

saya: kenapa guna yang tu? kan rosak (ada lagi dua lubang yang tak rosak)
kakak: x sampai...(memang tempat duduk dia jauh sikit daripada exention tu)
saya: cuba la guna yang tu (tadi saya nampak satu extention x guna atas rak)
kakak: emmm... yan sambung la...
saya: akak kan dah berdiri tu... boleh orang meja sana guna juga..
kakak: malu
saya: tak nak sudah (geram la jugak)

apa nak dimalukan dengan buat baik...bukan ada orang tengok (memang pg 2 hanya beberapa orang saja yang masuk sini,,,tu pun jauh dari kami) kalau ada orang tengok pun takkan ada yang kutuk... dipuji lagi ada... kalau tengok saja x luak pun eh....

setiap perbuatan kan ada yang mencatit.... apalah sangat pandangan manusia berbanding pandangan allah...wassalam....











Tiada ulasan:

Catat Ulasan