Khamis, 12 Mei 2016

assalamualaikum

saya kembali menulis jua akhirnya.. pesta buku sudah berakhir dan saya sempat ke sana.. menmbeli buku dan menghabiskan baucer buku hanya dalam sehari... saya bercerita kepada angah hal ini dicopnya saya boros... padahal harga buku sekarang boleh tahan juga mahalnya... jika dibandingkan harga buku akademik bergannda dengan buku biasa... boleh dikatakan 1:3....cuba bayangkan saya belanjakan tiga keping baucer di satu gerai (kawan saya pula semuanya licin di sini....)...yang ketebalan tiga kali ganda lebih  nipis daripada buku biasa...namun nilai dan ilmu saya akui tidak terbayar dengan wang ringgit ....

sedang saya asyik membaca buku travelog yang dibeli (baki dari baucer) saya dengar suara teman serumah:

"diorang boleh buat duit menulis... kita bila nak mula?"

"saya buka somebody (orang hebat)" saya jawab... maksud saya tiada apa untuk ditulis

"kalau tiada cerita kita, tulislah tentang orang di keliling kita...." ya saya terinspirasi daripada itu... saya harus mula mencoret seperti nazali noor, seperti penglipur  yang lainnya juga....

pun begitu, untuk menulis kisah panjang berjelar harus bermula dengan sepatah cuma... dan untuk menulis sebuah buku harus membaca seribu buku...

semoga saya berjaya....

semoga ia bukan lagi angan tapi impian yang jadi kenyataan



Tiada ulasan:

Catat Ulasan